donderdag 29 mei 2014

Mandala met zomerkleuren

Hij is best hysterisch, deze mandala ;-) Ik ben aan het kijken hoe ik de mooiste mandala kan maken voor het Yarndale Project van Attic24. Hij heeft iets regenboogachtigs en dat is niet eens opzettelijk. Ik heb gewoon wat kleuren bij elkaar gezocht die lekker knallen. Dat was niet moeilijk want van dit garen heb ik maar 8 kleuren, waarvan 6 knallend ;-) Ik vind het een beetje vervelend garen, dus ik ben benieuwd naar behoorlijke rits kleuren die ik heb besteld van Phildar Coton 4, het nieuwe garen van die fabrikant. 


Het patroon, dat eigenlijk de Maybelle Flower Mandala heet, is makkelijk te volgen, met foto's en al, alhoewel er naar mijn bescheiden mening wel wat foutjes in staan. Het kan ook zomaar dat ik dat verkeerd heb gezien, maar hoe dan ook is er een mandala uit gekomen ;-) Meer kleurige maaksels vind je elders op dit blog en in mijn mand met WIP's ;-) Uiteraard heb ik de moeilijkste steeds over.

Ik vind het altijd grappig hoe een patroon soms door het kleurgebruik bijna onherkenbaar wordt. Ik vind mijn versie misschien iets te heftig, maar hij zou wel opvallen op Yarndale. Waar of niet ;-) Intussen is er nog tijd zat, dus ik blijf nog even experimenteren. En wat klaar ik komt alvast aan mijn eigen muur. Die is shocking pink, dus alles past erbij, woeha!




2 opmerkingen: