zondag 21 april 2013

Oefenstof

Ik kreeg een paar weken geleden een naaimachine van iemand die ik via mijn werk ken. En blij dat ermee ben! Ik deed altijd alleen maar wat herselwerk op het machientje dat ik van mijn moeder had, maar er gaat een wereld open. Ik haatte het om achter de naaimachine te zitten, omdat dat ding altijd vastliep en kleine hoekjes van de stof opat. Maar deze gaat als een tierelier. En dat scheelt!

Ik ben nu aan het zoeken naar patroontjes voor beginners en ik heb er al een paar opgeslagen. Twee heb ik er ook uitgevoerd: een zakdoekhoesje en een speldenkussentje. Dat laatste heb ik gelijk maar even gepimpt. Heb ik gelijk gekeken hoe ik machinaal een kantje ergens op zet. Ziet er best lief uit, toch?
 

Het zakdoekhoesje wil ik nog voorzien van een knoopje, gewoon ook omdat ik dan gelijk het machinaal maken van een knoopsgat kan oefenen.

De stofjes heb ik van de Action. Ze zitten per 6 verschillende prints op 1 lap geprint. Als je ze uitknipt heb je dus 6 lapjes van 45 x 40 cm. De print is wat groot, maar het valt me toch niet tegen.

Op naar naaimachineprojectje 3!





7 opmerkingen: